Сам собі режисер: інтерв’ю з Кіліаном Геннессі для THE AIR BY KBP

САМ СОБІ РЕЖИСЕР

Цей жовтень для мене звучить гурманським «Angel’s Share» «KILIAN PARIS». Ноти кон‘яку, дубовий абсолю з карамельно-мигдалевими бобами тонка, теплий акцент кориці, духмяне праліне та ваніль… І як тут можна встояти?

Текст: Юлія Козда

Для: THE AIR BY KBP

Фото: KILIAN PARIS

Вважається, що людина не має достатньо мовних засобів для передання ольфакторних вражень. Маючи нагоду поспілкуватися із Кіліаном Геннессі для THE AIR BY KBP, я вирішила спростувати це твердження, щоби лишень через алегорію ви змогли відчути інтонації дорогоцінних «крапель пристрасті».

Чому, наприклад, запах ладану налаштовує людей містично, а сіра амбра розпалює пристрасті? Чому аромат фіалок пробуджує спогади про втрачене кохання, мускус туманить мозок, а чампака повертає уяву?» — цитуючи вайлдівського «Доріана Грея», не маємо жодних сумнівів, що засновник еколюксбренду знає відповідь на кожне з цих запитань. Нащадок старовинного роду виноробів — виробників легендарного французького коньяку «Hennessy», випускник Сорбонни, Кіліан став гідним продовжувачем родинної традиції: створив власний розкішний бренд «KILIAN PARIS», якому вже 14 років.

У дитинстві Геннессі полюбляв проводити час у сімейних коньячних льохах. Перед закінченням Сорбонни, у пошуках «єдиної мови богів і смертних», Кіліан написав дисертацію про семантику ароматів. Тепер ольфакторний маестро, користуючись силами всіх чотирьох стихій, немов сучасний алхімік повертає парфумерне мистецтво на п’єдестал. Він знайшов гармонію між елегантністю та відвертою розкішшю.

ПРО ПРИСТРАСТЬ І АРОМАТИ


Ви зізнавалися, що розподілу запахів на чоловічі та жіночі не повинно бути апріорі — усе це вигадки маркетологів. Яка ж місія в аромату унісекс?

Коли працюю з парфумерами над новим ароматом, мене часто запитують: «Ти хочеш створити жіночі або чоловічі парфуми?». І моя відповідь завжди лишається незмінною: «Я хочу створити відмінні парфуми, які відкриють нові ольфакторні території». Ви маєте рацію… Я не вірю, що аромати повинні мати гендерний маркер. Це як сама Природа, у якої немає статі. Аромат — насамперед інструмент пам’яті. А ще — диво, підкріплене наукою. Знаєте, чому запахи такі важливі? Коли вдихаєш аромат, то сигнал, минаючи розум, надходить саме в ту частину мозку, де пам’ять. Це потужна зброя, справжня влада. Якщо ви перестанете писати на упакові «для чоловіків» або «для жінок», зрозумієте: люди вибирають аромати відповідно до своїх емоцій, які відчувають, розпилюючи парфуми на шкіру. Справді, у комбінуванні інгредієнтів деякі ноти традиційно більш жіночі, а інші — чоловічі, та я вже не міркую категорією статі. Швидше намагаюся, як Моцарт, «шукати маленькі ноти, які люблять одна одну».

ПРО ПАРФУМЕРІЮ І «KILIAN PARIS»


Щит Ахілла на флаконі «KILIAN PARIS» — фірмовий знак бренду. Чому вибір пав саме на цей символ античного мистецтва?

Дизайн парфумерних флаконів для мене більш ніж важливий, він необхідний! Оскільки вважаю, що парфумерія і про захист, і про спокушання, хотів вирізати у склі мотив щита, щоби дати «захисні» сили моїм клієнтам. Парфуми «KILIAN PARIS» несуть позитивну енергію, почуття краси і сексуальності. Це своєрідний щит від зовнішнього світу. Хороші парфуми повинні бути оболонкою, захищати від метушні метрополітену або вулиць, але в жодному разі не створювати дискомфорт для оточення.

«Парфуми «KILIAN PARIS» несуть позитивну енергію, почуття краси і сексуальності. Це своєрідний щит від зовнішнього світу».

В одному з інтерв’ю ви сказали, що неймінг — важлива і складна частина запуску парфумів. Ви даєте ім’я, коли аромат уже народжується чи навпаки: назва приходить першою, щоби визначити аромат?

Назва завжди номер один! Усе починається з імені. Для мене слова — початок усього. У певному сенсі працюю як режисер, який писав би власні сценарії. Спочатку йде сценарій, потім — парфуми. Бо видатні парфуми — це видатна історія задовго до того, як вони стануть прекрасною Ольфакторною Гармонією. Зазвичай роблю мудборд із зображеннями, словами, тканинами, квітами, фотографіями — чим завгодно. Спочатку це просто тема. А потім, коли дивлюся на колажі, починаю розуміти: що має сенс для мене, що розмовляє з моїми емоціями, що хочу висловити саме сьогодні. Далі знімаю зайве і залишаюся із суттю. Так потрохи звужуюся і придумую історію. Натхнення знаходжу в усьому. Здебільшого — в мистецтві, суміші різних речей: від скульптури до музики, фільмів, поезії. Це частина емоцій, які намагаюся передати, та оповіді, яку так хочу розповісти. Але мені також цікаво створювати оригінальні ольфакторні історії, які мають значення для мене самого. Якщо уважно зануритеся в назви, зрозумієте: вони більш автобіографічні, ніж здається! Одного разу ви дізнаєтеся все, що повинні знати про мене через мої аромати!

Розкажіть про один із ваших фаворитів.

У мене є гардероб ароматів на всі сезони. Наприклад, спекотний літній вечір у Каліфорнії буде звучати як «Roses On Ice». Цей аромат із колекції «The Liquors», але насправді його також можна віднести до «The Fresh». Аромат відкривається акватичною свіжістю огірка із хвойним акцентом ягід ялівцю, створюючи неймовірне крижане відчуття, підсилене у серці хтивою трояндою «Centifolia». У процесі випаровування сандалового дерева й мускусу аромат розпалюється гостро та глибоко, передаючи наполегливий характер джину із льодом зі шматочком огірка. Власне, усі флакони ароматів «The Liquors» схожі на кришталеві бокали у стилі ар-деко та викликають асоціації з інтер’єрами фешенебельних барів. Справжня розкіш існує поза часом.

«Видатні парфуми — це видатна історія задовго до того, як вони стануть прекрасною Ольфакторною Гармонією».

ПРО ВІДКРИТТЯ ТА ВРАЖЕННЯ


Чи є у вас особливі спогади, пов’язані з ароматами?

У мене є чудова історія! Коли тільки-но запустив «KILIAN PARIS» у Таїланді, одного вечора мав нагоду поласувати традиційним тайським десертом — клейким рисом, настояним на кокосовому молоці з манговим морозивом Звучання цих ласощів відіграло ключову роль у народженні одного з моїх найзнаковіших ароматів сьогодні — «Moonlight in Heaven». Мені подобається працювати з ваніллю і деревними нотами — неймовірно спокусливе поєднання. Люблю відкривати нові місця, культури. Ми збагачуємося завдяки різноманітним враженням, які отримуємо як досвід, та культурам, які відкриваємо. І це, безумовно, дорогоцінний дар натхнення. Сенси запахів самовиникають у свідомості. Запахи і аромати — та матерія, завдяки якій відбувається становлення людини як суб’єкта культури, що має можливість осмислити в деталях те, що відбувається.

Якби «KILIAN PARIS» був кінострічкою, то якого жанру?

Я б сказав, що «KILIAN PARIS» — уже фільм із великою кількістю історій! Як згадував раніше, народження аромату для мене схоже на створення фільму зі сценарієм, коли найкращі інгредієнти / актори вдало виконують ролі та формують історію. Ймовірно, сам буду режисерувати цей фільм, щоби переконатися: історія, яку хочу розповісти, і емоції, які хочу висловити, збігаються із процесом. Так і з моїми ароматами. Ноти повинні передавати ті самі емоції, що й назви парфумів. Вслухайтеся в імена: «Love, Don’t Be Shy», «Good Girl Gone Bad», «Angel’s Share», «Straight To Heaven», «Light My Fire», «Black Phantom — MEMENTO MORI». Вони вже звучать як назви фільмів! До речі, тема смерті — моя улюблена, мій коник, так би мовити. А чорний і білий — мої улюблені кольори. Вони поза часом, метафізичні, філософські: у них початок і кінець, життя і смерть, все і ніщо.

«Аромат відкривається акватичною свіжістю огірка із хвойним акцентом ягід ялівцю, створюючи неймовірне крижане відчуття, підсилене у серці хтивою трояндою «Centifolia».